|
|||||||
| Welkom op het F&L Forum Portal. |
|
Beste bezoeker, Welkom op ons forum, kom verder en hou het niet alleen bij een kijkje. Het registreren voor dit forum is namelijk een fluitje van een cent en dan kun je gezellig meepraten over allerlei onderwerpen. Als je dan toch bezig bent, neem dan meteen even de veelgestelde vragen door. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
Ontzettend leuk deze uitleg!
Ik zal er beslist wel eens gebruik van gaan maken en zal het dan ook hier op het forum tonen met dank aan jou! Normaals bedankt!
Bedankt M-studios (kan je geen andere naam verzinnen?). Hier denk ik ook veel plezier van te hebben.
En Lennartm: Ik vind het wel wat. Door dat schilderen verandert de foto meteen in iets heel anders en van daaruit kun je dan denk ik je "verhaal" gaan bedenken. Of moet je het hierbij laten? In elk geval: succes ermee. Han
|
Bedankt voor de reacties, het is goed om te horen dat mijn werk gewaardeerd wordt.
Tips voort Lennart: Zeker niet slecht voor de eerste keer! -Bepaal waar het licht vandaan komt (evt. door een pijltje te tekenen) dit is namelijk erg belangrijk om te bepalen waar licht in schaduw is. -Het is nu moeilijk te zien of het om asfalt of om water gaat, asfalt heeft structuur, dit geeft kleine kleurverschillen. -Hoe verder dingen weg staan hoe meer de kleur naar de luchtkleur zal verschuiven, ook is het contrast veel lager. Dit heet atmosferisch perspectief. De achterste bomenrij zou dus lichter moeten zijn en qua kleur meer richting blauw gaan. Vraagje, gebruik je een tablet of de muis om te schilderen? Als je nog geen tablet hebt raad ik aan om er een te kopen, het is gewoon een geweldig hulpmiddel! |
||
|
Hier een paar tips voor water:
-Water is erg reflecterend -In 99% van de gevallen is er sprake van golven, klein, groot etc. Hierdoor zullen sommige delen veel licht en andere delen weinig licht reflecteren. Als er sprake is van windstilte -> geen golven maar reflectie van de lucht die iets donkerder is dat is hier goed te zien. Verder zou ik zeggen, kijk om je heen als je buiten bent, kijk naar andere (digitale) schilders, en bestudeer foto's. Probeer de effecten na te bootsen. Veel meer tips kan ik je niet geven aangezien ikzelf ook nog maar een beginner ben. |
||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze topic bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
|
|