|
|||||||
| Welkom op het F&L Forum Portal. |
|
Beste bezoeker, Welkom op ons forum, kom verder en hou het niet alleen bij een kijkje. Het registreren voor dit forum is namelijk een fluitje van een cent en dan kun je gezellig meepraten over allerlei onderwerpen. Als je dan toch bezig bent, neem dan meteen even de veelgestelde vragen door. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
Een sensor is, eenvoudig gezegd, een chip die het opgevangen licht omzet naar elektrische signalen, die zit dus idd binnenin.
Als je de lens aan de buitenkant schoongeveegd hebt, dan moet het probleem idd aan de binnenkant zitten. Stof is blijkbaar bij G9 een gekend probleem. Maar ik dacht dat die stofjes eerder zwarte vlekken in foto's gaven en bij jou is ze wit ? Zie je het ook als je een wit blad fotografeert ? Hier demonstreert iemand hoe het G9 toestel (bijna chirurgisch) moet gedemonteerd worden om het stof te verwijderen. Maar zoals je zult kunnen vaststellen, is dat ABSOLUUT NIET aan te raden om zelf te doen.... http://mkiishooter.blogspot.com/2009...l-cleanor.html En als je het laat doen, best vooraf een prijsindicatie vragen, zodat je niet voor een verrassing komt te staan (en beter gewoon een nieuw toestel had gekocht...).
Ben naar de winkel terug gegaan, en heb contact met Canon gehad, het was een kras en zou 300 euro kosten om de hele lens enz te vervangen.
Besloten om dat niet te doen, en heb gisteren de powershot G11 gekocht. Nu alles weer uitvogelen en instellen, en ik ben er hartstikke blij mee! ![]() |
||
|
Ik vreesde al dat het een dure affaire zou zijn.... dan koop je idd maar beter een nieuw...
![]() Succes met je nieuw toestel !
De powershot G9 heeft geen wisselbare lens (toch??), dus een vlek op de sensor was al heel onwaarschijnlijk.
Gefeliciteerd met je nieuwe speleding! altijd leuk!!
G9 heeft idd geen wisselbare lens, maar blijkbaar (volgens verschillende sites) is het in- en uitschuivende objectief aan de randen niet 100% stofdicht en kunnen er via die weg toch stofjes in het toestel geraken.
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze topic bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
|
|